جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

سرور دانش در اسلام‌آباد؛ بدون مشارکت پاکستان، صلح در افغانستان به دست نمی آید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون دوم رییس جمهور که به اسلام‌آباد سفر کرده، خواهان همکاری پاکستان در روند صلح افغانستان گردیده و تأکید نموده که بدون مشارکت، سهم گیری و همکاری پاکستان، افغانستان به صلح دست نمی یابد.

سرور دانش امروز دوشنبه(28دلو) در کنفرانس “چهل سال میزبانی مهاجرین افغان در پاکستان: مشارکت جدید برای همبستگی” در اسلام‌آباد گفت، امضای موافقتنامه بین آمریکا و گروه طالبان هیچ مشکلی را حل نمی کند و افغانستان انتظار دارد امضای موافقتنامه بین آمریکا و طالبان، زمینه را برای گفتگوهای مستقیم فراهم کند.

او افزود عودت مهاجرین به مسأله صلح پیوند دارد و افغانستان از مذاکرات بین طالبان و ایالات متحده آمریکا به منظور امضای یک موافقتنامه به تمام معنا استقبال می کند.

معاون دوم رییس جمهور ادامه داد، اگر طالبان همچنان رابطه خود با سایر گروه های افراطی و تروریستی را حفظ کند، هرچند آتش بس هم شود، صلح پایدار به دست نخواهد آمد.

danish1

او با بیان این که هیچ گروهی به شمول حکومت افغانستان نمی تواند در غیاب مردم و شبکه های سیاسی و فرهنگی و مدنی کشور تصمیم بگیرد،افزود، طالبان هم مانند سایر شهروندان باید از این حقوق برخوردار شوند و در حاکمیت سهیم گردند.

دانش خاطرنشان کرد که روند صلح و مذاکره باید در مالکیت مردم افغانستان باشد و تیم مذاکره کننده باید به رهبری و محوریت دولت افغانستان، به گونه همه شمول و فراگیر از همه مردم نمایندگی کند.

معاون دوم رییس جمهور تاکید کرد که تصویب نهایی صلح از صلاحیت ملت افغانستان است که از طریق پارلمان، لویه جرگه و یا از طریق رفراندوم صورت می گیرد.

معاون دوم رییس جمهور با اشاره به مهاجرین افغانستان در پاکستان گفت، مهاجرین افغانستان بار دوش کشورهای میزبان نبوده، بلکه کار کرده اند و حتی با به عهده گرفتن کارهای شاقه و طاقت فرسا، سهم بزرگی در آبادانی کشورهای میزبان داشته اند.

دانش اضافه کرد، بعد از سال 2001 گروه هایی از مخالفین دولت افغانستان در پاکستان از میان مهاجرین دست به سربازگیری زدند و جنگ های تخریبی و تروریستی را ضد دولت مشروع افغانستان آغاز کردند و باعث تداوم ناامنی در کشور شدند.

او تاکید کرد که موضوع مهاجرین در پاکستان یا ایران و هرجای دیگر نباید به یک مسأله سیاسی و به یک عامل فشار بر حکومت افغانستان تبدیل شود و مهاجرین افغانستان نباید به خاطر مسایل سیاسی مورد بی مهری و فشارهای بی جا قرار گیرند و حقوق بشری آنان تلف شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان