جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

صالح: طالبان عامل قتل بزرگان افغانستان است/ این گروه باید در مورد تمام قتل‌ها پاسخ دهد!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون اول دسته انتخاباتی دولت ساز می گوید که گروه طالبان عامل قتل بزرگان خاک افغانستان است؛ آن‌ها یک معضل تاریخی با طالبان دارند و این گروه باید در مورد تمام قتل‌هایی که کرده‌، پاسخ دهد.

امرالله صالح که امروز پنج شنبه(3دلو) در نشست ارایه نظرسنجی انستتیوت مرکز مطالعات جنگ و صلح افغانستان سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد، ترکیب هیئت مذاکره کننده و تعداد این هئیت مهم نیست، بلکه نتیجه گفت‌وگوها باید از طریق لویه جرگه نهایی شود.

او تاکید کرد: “هیچ خارجی نمی تواند به نمایند‌گی از مردم افغانستان با طالبان مذاکره کند و هیچ خارجی نمی‌تواند توافق‌نامه‌اش را بر ما تحمیل کند.”

معاون اول دسته انتخاباتی دولت ساز افزود، طالبان تمام سندهایی را که بر بنیاد آن حکومت با امریکا ارتباط دارد، در اختیار دارد، اما این گروه باید پاسخ دهد که چرا با پاکستان و آی‌اس‌آی رابطه دارد و نیز سندهایی که بر بنیاد آن با پاکستان ارتباط دارد را نشان دهد.

amrullah saleh

صالح با بیان این‌که نمایند‌گی طالبان از یک قوم، یک روایت استخباراتی است، ادامه داد: “طالبان عاملان قتل بزرگان خاک افغانستان استند. ما معضل تاریخی با طالبان داریم و این گروه باید به تمام قتل‌هایی که کرده‌، پاسخ بدهد.”

او اضافه کرد، ممکن است مذاکرات طالبان با امریکایی‌ها در دوحه، جنگ امریکا و طالبان را خاتمه ببخشد، ولی هیچ امکان ندارد که مذاکرات طالبان در دوحه، جنگ طالب و ملت افغانستان را خاتمه بدهد؛ این یک لایه دیگر جنگ است که نیاز به مذاکرات دیگر دارد.

معاون اول دسته انتخاباتی دولت ساز همچنان تاکید کرد: “جنگ طالبان دو لایه دارد؛ جنگ با ملت افغانستان و جنگ با امریکائیان. جنگ طالبان با ملت افغانستان قبل از 11 سپتمبر 2001 آغاز شد؛ وقتی که یک خارجی در این وطن نبود. بهانه‌ای که طالبان می گوید ما با خارجی می جنگیم، از ریشه بی‌اساس است”.

از سویی هم داکتر سیما سمر، وزیر دولت در امور حقوق بشر در رد گفته های صالح گفت: “من طرفدار این هستم که تیم مذاکره کننده تیمی باشد که اعتماد مردم افغانستان را جلب کند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان