جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بازداشت بیش از یک هزار و 280 تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال 2019 در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر می گوید، در سال 2019 میلادی، 1 هزار و 287 تن به اتهام دست داشتن در یک هزار و 81 قضیه قاچاق مواد مخدر در سراسر افغانستان بازداشت شده اند.

خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر امروز یک‌شنبه(15جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت: پرونده های این متهمین به قاچاق مواد مخدر به هدف تعقیب عدلی و قضایی، به این مرکز رسیده است.

موحد افزود، در میان بازداشت شدگان، ۳۷ زن و سه شهروند ایرانی نیز قرار دارند که مدیریت تدقیق، بررسی و لابراتور مرکز عدلی و قضایی، به هر یک از این قضیه ها حداکثر در ۷۲ ساعت رسیدگی کرده و به منظور تحقیقات بیشتر به ریاست دادستانی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

khalid moahid

او خاطرنشان کرد، از جمع بازداشت شدگان، ۲۰۵ تن به شمول ۱۳زن، افرادی بودند که قصد داشتند بسته های هرویین را در بطن و بکس ها از فرودگاه بین المللی حامد کرزی به مقصد هندوستان و امارات متحده عربی انتقال دهند.

به گفته موحد، به اساس پیشنهاد ریاست دادستانی اختصاصی و حکم دادگاه ابتدایی، ۳۱۳ واسطه نقلیه، ۳۷ موترسایکل، 1 هزار و 592 تلفن همراه و ۱۰۵ اسلحه مختلف که از قاچاقچیان به دست آمده بود، مصادره شده و نیز 6 میلیون و 99 هزار و 311 افغانی و مبلغ 32 هزار و 634  دالر امریکایی از نزد این افراد تحویل بانک مرکزی شده است.

سخنگوی مرکز عدالی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اضافه کرد، در جریان سال ۱۳۹۸ از جانب دادگاه ابتدایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، 1 هزار و 771 تن به شمول ۳۷ زن، ۱ شهروند خارجی و ۸۴ کارمند دولتی در پیوند به 1 هزار و 77 قضیه، از ۳ ماه الی ۳۰ سال زندان، محکوم به مجازات شده اند.

موحد ادامه داد که پولیس مبارزه با مواد مخدر در پیوند به این قضایای  قاچاق مواد مخدر، بیش از 2 هزار و 449 کیلوگرام هرویین، بیش از 1 هزار و 421 کیلوگرام مورفین، بیش از 30 هزار و 737 کیلوگرام تریاک، بیشتر از 106 هزار و 780 کیلوگرام چرس، بیش از ۱ هزار و ۱۶۵ کیلوگرام مت امفتامین، بیش از ۱۷ کیلوگرام تابلیت “ک” و هزاران لیتر تیزاب، مواد کیمیایی مایع و مشروبات الکلی را ضبط کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان