جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

تولد بیش از 3 هزار و 500 کودک در روز اول سال 2020 میلادی در افغانستان

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) اعلان کرده است که بیش از 3 هزار و 500 کودک در روز اول سال 2020 میلادی در افغانستان متولد می شوند.

یونیسف امروز چهارشنبه(11جدی) مصادف با اول جنوری سال ۲۰۲۰ میلادی با نشر یک گزارش تازه گفته است: “تخمین می‌شود که 3 هزار و 531 کودک در روز اول سال ۲۰۲۰ در افغانستان متولد شوند.”

دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل افزوده است که این تعداد کودک تولد شده در افغانستان، ۰.۹ در صد از مجموع ۳۹۲ هزار و ۷۸ کودک متولد شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

kid

بر بنیاد این پیش‌بینی یونیسف، بیش از این نیمی از این ولادت‌ها در 8 کشور ثبت می‌شوند که شامل هند، چین، نیجریه، پاکستان، اندونزی، ایالات متحده، کنگو و اتیوپی است که به احتمال زیاد، اولین نوزاد ۲۰۲۰ در اوقیانوس آرام و آخرین آن در ایالات متحده به دنیا خواهد آمد.

شیما سِن گوپتا، معاون نماینده یونیسف در افغانستان گفته است: “در افغانستان، متاسفانه از هر یک هزار کودک متولد شده، ۳۷ تن در ۲۸ روز اول می‌میرد. این رقم به ۱۳۱ مرگ نوزاد در روز یا مرگ و میر شش نوزاد در هر ساعت می‌رسد. این نگران کننده است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان