جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تنش میان کمیشنران کمیسیون انتخابات/ نورستانی: تلاش می کنیم نتایج ابتدایی را به زودی اعلان کنیم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که این کمیسیون تلاش دارد تا به زودترین فرصت ممکن نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلان کند.

نورستانی امروز پنج شنبه(7قوس) در یک نشست خبری در کابل گفت: “در صورتی‌که شماری از دسته‌های انتخاباتی اجازه‌ بازشماری آرا را در هفت ولایتی که تا هنوز بازشماری در آنها آغاز نشده، ندهند، ما بر اساس قانون در پیوند به آن تصمیم خواهیم گرفت و سپس شریک خواهیم کرد.”

او افزود که 13 هزار و 630 رای که شمار دسته های انتخاباتی در مورد آن پرسش دارند، آرای بایومتریکی بوده و معتبر شناخته شده اند.

رییس کمیسیون انتخابات ادامه داد، هیچ گونه علایق و سلیقه خاصی وجود ندارد و روند کاری این کمیسیون بر اساس قانون به پیش می رود. کمیسیون انتخابات آماده‌ گفتگو با دسته‌های انتخاباتی است.

IEC

نوستانی از تمام دسته‌های انتخاباتی خواست به قانون انتخابات احترام گذاشته و بگذارند که این کمیسیون وظیفه‌اش را انجام دهد.

به گفته نورستانی، تاکنون روند بازشماری و تفتیش آرا در 26 ولایت تکمیل شده و در هفت ولایت دیگر به دلیل اعتراض شماری از دسته‌های انتخاباتی هنوز آغاز نشده است.

او از دسته های انتخاباتی خواست که اجازه بدهند روند بازشماری آرا در هفت ولایت باقی مانده آغاز شود و اگر چنین نشود، کمیسیون در مورد آن فیصله خواهد کرد.

رییس کمیسیون انتخابات تاکید کرد که این کمیسیون زیر فشار هیچ کسی قرار ندارد و به تعهدات خود پایبند است.  همچنان به کسی اجازه مداخله در امور داخلی خود را نیز نمی دهد.

در این نشست خبری، شماری از کمیشنران کمیسیون انتخابات مولانا عبدالله، عضو این کمیسیون را متهم به بیان نظرات شخصی کرده و به شمول رییس کمیسیون انتخابات، نشست را ترک کردند، اما مولانا عبدالله گفت که 250 قطعه فورم اضافی که به ولایت قندهار فرستاده شده، بر بنیاد قانون، غیرقانونی و جنایت است و خودش در جریان این برنامه قرار ندارد.

عبدالله تاکید کرد که اگر در یک ولایت هم روند بازشماری صورت نگیرد، کسی اجازه ندارد نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلان کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان