جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت زراعت: 62 هزار تن جلغوزه در پنج سال آینده به چین صادر می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت زراعت می گویند، قرارداد صادرات 62 هزار تن جلغوزه افغانستان به چین، میان شرکت های داخلی و شرکت های چینی، با هماهنگی معاونت تخنیکی اداره امور ریاست جمهوری در سفارت افغانستان در بیجینگ، امضا شده است.

حشمت الله غفوری، معین آبیاری وزارت زراعت امروز دوشنبه(4قوس) در یک نشست مشترک خبری گفت: ارزش مجموعی این 62 هزار تن جلغوزه که قرار است در جریان 5 سال آینده به چین صادر شود، ۲.۲ میلیارد دالر امریکایی پیشبینی شده است.

غفوری افزود، بر اساس این قرارداد، وزارت زراعت مصونیت های لازم برای جمع آوری محصول جلغوزه را برای شرکت های چینی فراهم می کند و نیز انتقال آن از هر ولایت تا بندر حیرتان، مسوولیت افغانستان و از حیرتان تا مقصد آن، مسوولیت کشور چین خواهد بود.

abdulbary sediqi

او اضافه کرد که روند انتقالات این مقدار جلغوزه از افغانستان به چین، از بندر حیرتان و از طریق خط آهن صورت می گیرد.

به گفته غفوری، همچنان میان شرکت های داخلی و چینی قرار داد صادرات پسته، بادام و چهارمغز از افغانستان نیز امضا شده که ارزش مجموعی آن به 9 میلیون دالر می رسد.

در همین حال عبدالباری صدیقی، معاون اداره خط آهن در این کنفرانس گفت، امکانات کافی در ایستگاه های خط آهن مزار – حیرتان برای انتقال محموله های جلغوزه وجود دارد و چندی قبل نیز اولین محموله صادراتی افغانستان از بندر حیرتان از طریق خط آهن به کشور چین صادر شد که موفقیت آمیز بود.

به گفته صدیقی، از آغاز سال روان تا اکنون 2.7 میلیون تن انتقالات از بندر حیرتان به مقصد آسیای میانه و چین صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان