جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری: نتایج برآمده از تقلبات را نمی پذیریم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می گویند نتایج برآمده از تقلبات سیستماتیک را بحران زا وغیرعادلانه دانسته آن را نمی پذیرند.

این شورا امروز پنجشنبه (30عقرب) با نشر اعلامیه ای گفته است که تخطی های سیستماتیک کمیسیون انتخابات را خطرناک می دانند.

این شورا در اعلامیه خود بازشماری آرا را به گونه یکجانبه در امتدادِ تقلبات سیستماتیک، بدون مشورت، نظارت و مشارکت شورای نامزدان ریاست جمهوری خوانده و آن را بحران آفرین خوانده اند.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خطاب به کمیسیون های انتخابات،‌ یوناما و رهبری حکومت وحدت ملی اعلان کرده اند که بازشماری و جابجایی ارقام بزرگ آراء را در مخالفت جدی با طرزالعمل ها و لوایح کمیسیون انتخابات است و این شورا آن را مردود می شمارد.

آنان اضافه کرده اند شماری از کمشنران کمیسیون مستقل انتخابات که از طرف نامزدان انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شده بودند، بنابر سوء مدیریت و دست برد به آرأ مردم، قابل اعتماد نیستند و این شورا اعتماد شان را پس می گیرند.

election

این شورا همچنان از نمایندگی ملل متحد در افغانستان ( یوناما ) و شخص آقای تدامیچي یاماموتو خواسته است تا در سایه ارزش ها و اصول جهانی ملل متحد نقش غیرِجانبدارانه خود را در جهتِ سلامت انتخابات به اثبات برساند و شک و تردیدها را برطرف نماید در غیر این صورت مراجع ذیصلاح شکایت می کنند.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده که در رابطه با بدیل بحران انتخابات طرح خود را در روزهای آینده برای مردم افغانستان شریک می کند.

این شورا همچنان بر محاکمه متقلبین و کمیشنران آلوده به فساد کمیسیون انتخابات تاکید کرده، شایعات معامله های پنهانی میان تیم های حاکم انتخاباتی را مبنی بر مشروعیتِ دادن انتخابات پر از تقلبات سازمان یافته ضد منافع ملی تلقی کرده اند.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در حالی از روند بازشمار آرا نتقاد کرده و انرا تحریم کرده اند که پیش از این دسته انتخاباتی داکتر عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل نیز این روند را تحریم کرده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان