جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در صورت انتخاب مجدد؛ غنی: با طالبان وارد گفتگوی مستقیم خواهم شد!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی در مصاحبه‌ای با شبکه نیکی آسیا در توکیو گفته است که می خواهد به محض مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر ، مذاکرات صلح را با طالبان آغاز کند.

وی در این مصاحبه که روز سه شنبه(30 میزان) انجام شده،

گفته است: “اگر بار دیگر انتخاب شوم، این کار در هفته اول صورت خواهد گرفت و روند صلح دوباره آغاز به کار خواهد کرد.”

رئیس جمهور گفت که انتخابات به طور مؤثر اداره می شود و نتایج آن توسط همه کاندیدان پذیرفته خواهد شد.

او بیان کرد که طالبان می توانند به عنوان یک حزب سیاسی در کشور ملحق شوند: “طالبان باید در قانون اساسی فعلی زندگی کنند، از خواب بیدار شوند و درک کنند که اگر خشونت را محکوم کنند، اکثر مردم افغانستان، آنها را در آغوش خواهند گرفت.”

وی همچنین گفت که صلح با طالبان باید امنیت مردم افغانستان را تأمین کند. این امر مستلزم شواهد روشن مبنی بر این است که طالبان نباید با گروه های تروریستی در ارتباط باشند، به خشونت پایان دهند و در تجارت مواد مخدر و روابط جداگانه با پاکستان دخیل نشوند.

غنی این مشکل را تایید کرد که طالبان با گروه های مسلح دیگر تفاوت دارد، زیرا قدرت آنها با خشونت حاصل می شود “و آنها مایل به شرکت در انتخابات نیستند”.

وی همچنین با بیان این که “پاکستان باید سازنده شود و از روند صلح حمایت کند”، نقش پاکستان را مهم دانست.

ghani

این در حالی است که رییس جمهور ترامپ به دنبال خارج کردن نیروها از افغانستان است و تعداد نیروهای این کشور را کاهش داده است.

 غنی در این مورد گفت: “مسئله حضور یا عدم حضور نیست. سوال این است که نوع پشتیبانی چه خواهد بود که آیا ما می توانیم نیروهای امنیتی خود را حفظ کنیم یا نه.”

با این وجود ، وی همچنین بر اهمیت افغانستان برای امنیت بین المللی و امنیت داخلی آمریكا از نظر ضد تروریسم، پس از دیدار اخیر خود با مارك اسپر ، وزیر دفاع آمریكا در كابل تأكید كرد.

غنی ادعا کرد که روند صلح و دیپلماسی کشور نباید اشتباه گرفته شود.  وی گفت، صلح باید توسط مردم افغانستان هدایت شود، در حالی که روابط ایالات متحده و افغانستان مبتنی بر منافع متقابل است؛ “بنابراین سطح نیروهای آمریکایی به این بستگی ندارد که طالبان آن را بپذیرند. این ما هستیم که می توانیم آن را کاهش دهیم.”

وی خاطرنشان کرد که در صورت باقی ماندن در سمت خود، کاهش فقر  هدف اصلی کشور خواهد بود.  دستور کار اقتصادی وی شامل زیرساخت آبی، اصلاحات کشاورزی، سرمایه گذاری در منابع کشور و زیرساخت های شهری است.

افغانستان سرشار از لیتیوم است که برای وسایل نقلیه برقی و تلفن های هوشمند استفاده می شود.  غنی علاقه مندی نشان داد  که با جاپان به عنوان “مرکز صنعت و توسعه موتر” همکاری کند.

در مورد ابتکار کمربند و جاده چین نیز غنی گفت که افغانستان بخشی از آن نیست، بلکه “ما مکمل آن هستیم.”

غنی با تأکید بر اهمیت انتقال منابع از آسیای میانه به آسیای جنوبی گفت، آنچه که مهم است، اتصال آسیا است.

وی افزود: “باید ابتکارات مکمل بسیاری وجود داشته باشد” و خواستار مشارکت بیشتر بخش های خصوصی و دولتی جاپان در افغانستان شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان