جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غرس ۶.۶ میلیون نهال جلغوزه و ۳.۵ میلیون نهال پسته در سال جاری در کشور

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت می‌گوید که در سال جاری 6.6 میلیون نهال جلغوزه و 3.5 میلیون نهال پسته را در کشور غرس کرده است.

حشمت‌الله غفور، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز پنج‌شنبه(21سنبله) در نشست ملی توسعه تولیدات و صادرات جلغوزه و پسته افغانستان به بازارهای جهانی در کابل گفت: ”جنگلات جلغوزه در ۹ ولایت کشور وجود دارد و تا اکنون ۴۴ هزار هکتار زمین را احتوا می‌کند. در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن محصول از جنگلات جلغوزه به دست آمده است”.

به گفته او، جلغوزه و پسته از محصولات عمده زراعتی در افغانستان به شمار می‌رود و در حال حاضر 3هزار و 571 هکتار جنگل پسته در ولایت‌های مختلف موجود است که سال گذشته بیش از ۲۵ هزار تن پسته از این جنگلات به دست آمده است.

photo_2019-09-12_16-14-00

غفوری افزود، وزارت زراعت بزرگترین باغ پسته به مساحت 30 هزار هکتار را در آینده نزدیک در هرات ایجاد می‌کند و همچنان قرار است 10 هزار هکتار باغ پسته در دیگر ولایت‌ها تاسیس شود.

در همین حال، اجمل حمید عبدالرحیمزی، معین وزارت صنعت و تجارت با اشاره به افزایش میزان صادرات کشور گفت که صادرات افغانستان در ۴ سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است. جلغوزه، پسته و زعفران، از اقلام مهم صادراتی افغانستان است و در حال حاضر تقاضاهایی از ۱۶ کشور جهان برای خرید جلغوزه وجود دارد.

عبدالرحیمزی اضافه کرد وزارت صنعت و تجارت در تلاش است تا میزان صادرات افغانستان افزایش یابد و تا ختم سال روان، میزان مجموعی صادرات به حدود یک میلیارد دالر برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان