جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

طرح ایجاد یک دانشگاه مشترک میان افغانستان و روسیه

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر روسیه در کابل طرح ایجاد یک دانشگاه مشترک میان افغانستان و این کشور را داده است.

وزارت تحصیلات عالی امروز یک‌شنبه(10سنبله) در یک خبرنامه گفته است: الکساند رمانتیتسکی، سفیر روسیه در دیدار با عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، روابط علمی میان دولت‌های دو کشور را دیرینه خوانده و بر تداوم این روابط تاکید کرده است.

بر ااساس این خبرنامه، سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرده که کشورش علاقه‌مند به روابط گسترده علمی با افغانستان است و آماده است تا با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، روابط خود را با دانشگاهای افغانستان توسعه دهد.

photo_2019-09-01_05-37-31

سفیر روسیه به سرپرست وزارت تحصیلات عالی پیش‌نهاد کرده تا با ایجاد یک دانشگاه معیاری مشترک میان روسیه و افغانستان، روابط علمی دو کشور تقویت شود و هم‌چنان دیپارتمنت‌های زبان روسی در دانشگاه‌های افغانستان ایجاد و این بخش با هم‌کاری روسیه تقویت گردد.

در این دیدار، سرپرست وزارت تحصیلات کشور ضمن قدردانی از همکاری‌‌های دولت روسیه در بخش‌های علمی و تحصیلی، از طرح دانشگاه مشترک میان دو کشور استقبال کرده است.

بالاکرزی از توسعه تدریس زبان روسی در نهادهای علمی افغانستان استقبال کرده و افزوده که این طرح در آغاز در قالب کورس‌های آموزشی کوتاه‌مدت و درازمدت آموزش زبان روسی پی‌گیری شود و به تدریج به دیپارتمنت بخش زبان و ادب روسی در دانشگاهای افغانستان رسمیت داده می‌شود.

روسیه از جمله کشورهایی است که سالانه 360 بورسیه تحصیلی را در اختیار افغانستان قرار می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان