جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

نی: عدم دسترسی به اطلاعات انتخاباتی از مهم‌ترین چالش‌های خبرنگاران است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یافته‌های یک نظرسنجی که از سوی نهاد نی، حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان صورت گرفته، نشان می‌دهد عدم دسترسی به اطلاعات انتخاباتی از مهم‌ترین چالش‌های خبرنگاران در تهیه گزارش‌های این روند است.

یافته‌های این نظرسنجی امروز پنج‌شنبه(10 اسد) در یک کنفرانس خبری مشترک با کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد. در این نظرسنجی با 300 تن از خبرنگاران در مرکز و ولایات گفتگو شده و دیدگاه مردم در مورد انتخابات در تماس با رسانه‌ها و خبرنگاران پرسیده است.

در این نظرسنجی از خبرنگاران پرسیده شده که مردم در مورد انتخابات چه فکر‌ می‌کنند و آن‌ها در جریان تهیه گزارش‌های مربوط به انتخابات، با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟ در پاسخ 43 درصد گفته‌اند که مردم فکر می‌کنند انتخابات در 6 میزان و 33 درصد گفته با تاخیر برگزار می‌شود.

NAI

همچنان در این نظرسنجی 14 درصد گفته‌اند، به باور مردم انتخابات برگزار نمی‌شود و 9 درصد دیگر گفته‌اند نمی‌دانند مردم چه فکر می‌کنند که آیا انتخابات برگزار می‌شود یا خیر!

در این نظرسنجی نی، 56 درصد خبرنگاران گفته‌اند مردم از اطلاع‌رسانی در مورد انتخابات راضی‌اند و 16 درصد کاملا راضی‌ بوده‌اند. 11 درصد نیز گفته‌اند مردم ناراضی‌ بوده و 27 درصد دیگر گفته‌اند مردم در این زمینه بی تفاوت‌اند.

این نظرسنجی هم‌چنان نشان می‌دهد که 90 درصد از خبرنگاران عدم دسترسی به اطلاعات را چالش عمده در مقابل کار اطلاع‌رسانی‌شان عنوان کرده‌ و 86 درصد امنیت، و 3 درصد دیگر گفته‌اند که هیچ چالشی در مقابل کار اطلاع رسانی‌شان وجود ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان