جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رییس‌جمهور غنی در سفرش به دایکندی چهار پروژه توسعه‌ای را افتتاح کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 رئیس جمهور غنی در سفر امروزش به ولایت دایکندی چهار پروژه توسعه‌ای را در این ولایت افتتاح نمود.

آقای غنی کار احداث سرک داخل شهر نیلی، پروژه تولید برق سولری، شبکه انتقال و توزیع برق شهر نیلی و آب گیری بند سوختوک را طی مراسم جداگانه، افتتاح کرد.

سرک داخل شهر نیلی به طول حدوداً ۹ کیلومتر از منطقۀ دشت الی بازار کهنه دایکندی امتداد می یابد وکار آن در مدت ۱۸ ماه به پایه اکمال می رسد. این سرک با درنظرداشت تمامی معیارها از سوی وزارت فواید عامه طراحی و دیزاین گردیده و به صورت مجموعی ۴۳۰ میلیون افغانی هزینه برمی دارد که از بودجه انکشافی حکومت تامین می گردد.

Ashrafghani

پروژه تولید ۵.۵ میگاوات برق سولری ولایت دایکندی، بیش از ۱۳ میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و از بودجه انکشافی حکومت تامین می گردد. با تکمیل این پروژه ۱۴۰ هزار مشترک در شهر نیلی و ولسوالی های اشترلی، شهرستان و میرامور از انرژی برق مستفید می شوند.

همچنان شبکه انتقال و توزیع برق برای شهر نیلی به هزینه مجموعی ۱۸ میلیون افغانی صورت می گیرد که شامل ۱۵ کیلومتر تمدید شبکه انتقال و ایجاد شبکه استندرد توزیع برق داخل شهر نیلی می باشد و با منبع تولیدی بند برق سوختوک وصل می گردد.

آب بند برق سوختوک از دریای لزیر تامین می گردد و کار ساختمانی بدنه بند و پاور حوض به اکمال رسیده است و کار نصب دو توربین تولید برق با ظرفیت مجموعی تولید ۷۰۰ کیلووات برق، در این بند نیز به زودی آغاز می گردد.

 رئیس جمهوری افغانستان صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی همراه با سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری به ولایت دایکندی سفر کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان