جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ریاست اجرایی حکومت: هیأتی برای بررسی قضیه شهرستان لعل و سرجنگل تشکیل شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست اجرایی حکومت افغانستان از تشکیل هیأتی برای بررسی قضیه تلفات غیرنظامیان در حمله نیروهای امنیتی برای دستگیری قوماندان علی‌پور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی، در شهرستان لعل و سرجنگل ولایت غور خبر می‌دهد.

داکتر عبدالله عبدالله با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به این تلفات غیرنظامیان واکنش نشان داده و آن‌را رویدادی غم‌انگیز خوانده است.

 در این بیانیه به نقل از آقای عبدالله آمده است: “با تأسف مطلع شدیم که در پی حوادث روزهای اخیر تعدادی از افراد ملکی در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور به شهادت رسیده‌ و تعدادی زخمی شده‌اند”.

به گفته وی، مردم صلح‌دوست و با عزت لعل و سرجنگل همیش در کنار دولت و حکومت قرار داشته‌، از حکومت و دست‌آوردهای نظام، دفاع و حمایت کرده‌اند و سزاوار خدمت و حمایت می‌باشند.

abdullah abdullah

رییس اجرایی حکومت خاطرنشان کرد که برای بررسی حادثه شهرستان لعل و سرجنگل، هیأتی از مرکز تعیین گردیده تا قضیه را به صورت همه‌جانبه بررسی نماید.

وی افزوده، بعد از ارزیابی همه‌جانبه حادثه و شناسایی مسوولین و عاملان قضیه، تصامیم لازم اتخاذ می‌گردد و مردم نیز در جریان گزارش و تصمیم هیأت قرار می‌گیرند.

این در حالی است که پیش‌تر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت نیز در یادداشتی تصریح کرد: “سرانجام ارگ نشينان كينه‌جو به آرزوى اصلى خود رسيدند؛ حضور على‌پور، فرمانده خيزش مردمى در لعل و سرجنگل بهانه‌اى مناسبى شد براى لشكركشى به هزارجات و لگدمال كردن مردمى كه ٢٠ سال براى استقلال كشور جهاد و مقاومت كردند و قريب ٢٠ سال ديگر براى دموكراسى و عدالت ايستادگى كردند”.

وی بار ديگر از حكومت خواسته كه مناطق هزاره‌جات را ناامن نكند و لشكركشى را خاتمه دهد.

مقام‌های محلی تأیید می‌کنند که در حمله بامداد روز گذشته(شنبه، 14 میزان) برای دستگیری قوماندان علی‌پور در شهرستان لعل ولایت غور، 7 غیرنظامی به شمول زنان جان باخته‌اند؛ هرچند منابع محلی آمار این تلفات را بیش از 10 تن عنوان می‌کنند. هم‌چنین چندین تن دیگر در نتیجه این درگیری‌ زخمی‌ شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان