جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خواست جدی شورای علمای شیعه افغانستان از مقام‌های امنیتی و مسئولین مساجد و حسینیه‌ها برای تأمین امنیت عزاداران حسینی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم، شواری علمای شیعه‌ی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، با اشاره به این‌که امسال بیش از هر زمان دیگر حفظ جان و تأمین امنیت عزداران حسینی اهمیت دارد، با تأکید بیشتر از مقامات امنیتی دولت افغانستان خواسته که تأمین امنیت عزاداران و برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری را جدی بگیرند.

فردا سه‌شنبه(20 سنبله) برابر با اول ماه محرم و آغاز مراسم‌های عزاداری مسلمانان و به خصوص شیعیان برای امام حسین(ع)، اهل‌بیت و یارانش است.

شورای علمای شیعه افغانستان با توجه به رویدادهای امنیتی هدف‌مند و سازمان‌دهی شده گذشته علیه مراکز دینی و مذهبی شیعیان، در کنار مسئولین و نیروهای امنیتی، از هیأت‌های امنا و مسئولین مساجد، حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری نیز خواسته که بیش از هر زمان دیگر هوشیار بوده و خود نیز در جهت تأمین امنیت عزاداران جدی و با برنامه و تدبیر باشند.

این شورا با بیان این‌که نهضت حسینی(ع)، قیام بر ضد ستم، قساوت، آدم‌کشی و فساد سیاسی اجتماعی و برای رسیدن امت مسلمه به فوز و فلاح و رستگاری است؛ از مردم افغانستان خواسته تا پیام این نهضت مقدس را درک نموده و در جهت تحقق اهداف آن حرکت نمایند.

shura ulama

شورای علمای شیعه، تأمین وحدت اجتماعی و اخوت اسلامی را از اهداف برجسته نهضت عاشورا خوانده و تأکید کرده که لازم است عاشقان این نهضت بزرگ، ایام سوگواری را بستر مناسب برای وحدت ملی و اخوت اسلامی بسازند.

از سوی دیگر، این شورا عدالت اجتماعی را از جان‌مایه‌های نهضت عاشورا خوانده؛ به همین دلیل، در پرتو این نهضت عظیم، لازم دانسته که همه مردم در جهت تحقق عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و بی‌عدالتی صادقانه و خالصانه تلاش نمایند.

شورای علمای شیعه افغانستان در بخش دیگر بیانیه خود، از برگزارکنندگان مراسم عزاداری امام حسین(ع) در افغانستان خواسته از هیچ طریقی برای مردم ایجاد مزاحمت ننمایند.

این شورا از مسئولین رسانه‌ها نیز خواسته که ضمن نگهداشتن حرمت ایام سوگواری جگر گوشه‌ی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، با دعوت از علمای برجسته‌ی سنی و شیعه، در جهت تبیین اهداف نهضت عدالت‌طلبانه‌ی عاشورا، تلاش جدی و مناسب نموده و از پخش و نشر مطالب و تفسیرهای تحریک‌آمیز و تفرقه‌افگنانه در این زمینه خود‌داری نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان