جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افغانستان یکی از کشورهای دارای آمار بلند خودکشی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هم‌زمان با فرا رسیدن 19 سنبله، برابر با 10 سپتامبر، روز جهانی پیش‌گیری از خودکشی، وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که این کشور در شمار کشورهایی قرار دارد که خودکشی در آن میزان بلندی دارد. در سال 2013، در افغانستان 1205 واقعه خودکشی گزارش شده بود که از این میان، 605 تن آنان را زنان و 600 تن دیگر مردان بودند.

از سوی دیگر، تحقیقی که در سال 2006 تحقیقی در ولایت‌های کابل، هرات و میدان وردک صورت گرفته، نشان می‌دهد که 2300 نفر در این سه ولایت خودسوزی کرده‌اند که حدود 90 درصد آنان را زنان بین سنین 14-19 ساله تشکیل می‌دهد.

علت بیشتر این خودکشی‌ها، خشونت‌های خانوادگی و ازدواج‌های اجباری گفته شده است. این در حالی است که در افغانستان بر عکس دیگر کشورها، قربانیان خودکشی را زنان تشکیل می‌دهد.

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری و کاهش خودکشی در این کشور، در سال 2017 پیش‌نویس راهبرد ملی جلوگیری از خودکشی را تهیه کرده بود که در سال 2018 تصویب شد.

world suicide prevention day

در این راهبرد وزارت‌های سکتوری مانند تحصیلات عالی، معارف، امورزنان، کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولین، شهرسازی و مسکن و زراعت و آبیاری، بخش صحت را همکاری می‌کنند. قرار است پلان تطبیقی این راهبرد به زودی تهیه و تطبیق آن در تمام بخش‌ها در 5 سال آینده صورت گیرد.

وزارت صحت عامه می‌افزاید، از سال 2007 تا کنون به تعداد 750 مشاور روانی را برای درمان انسان‌های افسرده تربیت کرده است. این مشاوران در مراکز صحی و شفاخانه‌های ولایتی خدمات مشاوره‌دهی روانی ارایه می‌کنند.

گذشته از آن، شمار زیادی از داکتران و نرس‌قابله‌ها در سیستم صحی کشور در بخش صحت روانی و خودکشی آموزش دیده‌اند.

خودکشی یکی از چالش‌های عمده صحت در جهان به شمار می‌رود. این عمل، یکی از عوامل عمده مرگ و میر افراد میان سنین 15 الی 24 ساله گفته شده و 76 درصد واقعات خودکشی، در کشورهای کم‌درآمد رخ می‌دهد.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد که در هر دقیقه دو الی سه انسان دست به خودکشی می‌زنند. به گونۀ میانگین سالانه حدود 800 هزار تن در جهان خودکشی می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان