جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کابل از مسکو خواستار فشار بر طالبان برای مذاکرات صلح شد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان  از روسیه خواستار فشار بیشتر بر طالبان بخاطر پدیرفتن مذاکرات صلح شد.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که حنیف اتمر در دیار با الکساندر مانتیسکی سفیر روسیه در کابل، از این کشور خواسته است که بالای طالبان فشار بیاورد تا گفت‌وگوهای مستقیم صلح با دولت افغانستان را آغاز کند.

آقای اتمر در این دیدار افزوده است که حضور و فعالیت جنگ‌جویان خارجی در افغانستان زمینه کشت و قاچاق مواد مخدر و فعالیت جنگی طالبان را فراهم  کرده است.

به گفته او، در صورتی که طالبان جنگ در افغانستان را متوقف کند، زمینه فعالیت جنگ‌جویان خارجی در کشور محدود خواهد شد و دولت افغانستان نیز روی سرکوب سایر جنگ‌جویان تمرکز بیشتر خواهد کرد.

hanif atmar

مشاور شورای امنیت ملی در دیدار با سفیر روسیه پالیسی کنونی حکومت پاکستان در مورد صلح را نادرست ارزیابی کرده و خواستار همکاری صادقانه این کشور در پروسه صلح افغانستان شده است.

براساس خبرنامه دفتر شورای امنیت، سفیر روسیه از آمادگی و همکاری کشورش برای کامیابی پروسه صلح افغانستان خبر داده و گفته که  امنیت افغانستان برای ثبات در منطقه مهم است و این کشور آماده هرنوع همکاری در این زمینه می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان