جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حامد کرزی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را رد نکرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی در مصاحبه‌یی با اشپیگل آنلاین آلمان، نامزدی خود را برای انتخابات سال آتی ریاست جمهوری افغانستان رد نکرده است.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار اشپیگل آنلاین خاطرنشان کرده، هرچند آینده سیاسی او به عنوان رییس دولت سابق است، اما “او نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده را رد نخواهد کرد”.

پیش از این، حامد کرزی گفته بود که تصمیم ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده خود را نامزد کند.

این در حالی است که در قانون انتخابات آمده، کسی که برای دو دوره به عنوان رییس‌جمهور و معاونین او انتخاب شده باشد، نمی‌تواند خود را برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند.

Karzai

از سوی دیگر، حامد کرزی در مصاحبه با پایگاه خبری اشپیگل به اوضاع افغانستان، صلح با طالبان و بررسی اوضاع با پاکستان پرداخت و دولت آمریکا را به مدارای زیاد با پاکستان، حامی اصلی طالبان متهم کرد.

کرزی در پاسخ به این سوال که راه حل او برای مشکلات افغانستان چیست، گفت:‌ «بر کسی پوشیده نیست که طالبان در پاکستان پناهگاه دارد. آن‌ها از سوی ارتش پاکستان با هزینه‌های چندین میلیارد دالری حمایت می‌شوند. آمریکا، افغانستان را به میدان نبرد تبدیل کرده است. این اشتباه است و باید اصلاح شود».

وی در پاسخ به این سوال که آیا افغانستان می‌تواند با پاکستان صلح کند، گفت: «باید این تضمین را به پاکستان بدهیم که از افغانستان علیه آن استفاده نمی‌شود. پاکستان هم در عوض باید به ما این تضمین را بدهد که از ما حمایت می‌کند».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان