جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار ایران به خروج از ان.پی.تی در مقابل خروج امریکا از برجام

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هشدار داده اگر امریکا از توافق هسته‌یی با این کشور(برجام) خارج شود، ایران نیز از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی(ان.پی.تی) خارج خواهد شد.

علی شمخانی که امروز سه‌شنبه(4 ثور) به سوچی روسیه سفر کرده، با اشاره به احتمال خروج آمریکا از توافق برجام گفته است: «جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های لازم را دارد و حتما اقدامات تعجب‌برانگیزی را برای طرف مقابل در دستور کار قرار می‌دهد».

به گفته وی، دولت آمریکا به عنوان یکی از ۷ طرف توافق هسته‌یی، «از روز آغاز اجرای تعهدات به اشکال مختلف کارشکنی انجام داده است. البته بر اساس معاهده ان‌پی‌تی کشورهای متعارف این حق را دارند که اگر احساس کنند منافع ملی‌شان در گرو ادامه وضعیت نیست، می‌توانند به راحتی از آن خارج شوند و این گزینه محتمل جمهوری اسلامی ایران است».

shamkhani

آقای شمخانی باقی ماندن ایران در توافق برجام را در صورت همراهی اروپا محتمل دانسته و گفته «ما از این رویکرد اروپا استقبال می‌کنیم، اما اگر آن‌ها تصور می‌کنند مفهوم استقبال ما از این رویکرد، دادن باج به آن‌هاست، خطای راهبردی می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری از خطوط قرمزش عبور کند».

با نزدیک شدن مهلت تعیین‌شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای اصلاح برجام ، قرار است رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر آلمان این هفته در واشنگتن با دونالد ترامپ دیدار و او را به باقی ماندن در برجام تشویق کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان