جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

آمریکا به افغانستان چرخبال‌های «شینوک47» می‌دهد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

ایالات متحده آمریکا در نظر دارد که برای افزایش مؤثریت مأموریت‌های نظامی در میدان های نبرد در افغانستان، چرخبال‌های «شینوک» را در اختیار نیروهای هوایی افغانستان قرار دهد.

مقام‌های نظامی آمریکا به روزنامه‌ «وار زون» گفته‌اند که پیکربندی چرخ‌بال‌های «شیونک 47» طوری طراحی شده که در هرگونه وضعیت اقلیمی و خارج از محدوده‌ جغرافیایی با سیستم پیشرفته‌ای که دارد، ماموریت انجام دهد.

helicopters

این مقام‌ها همچنان گفته‌اند که «در منطقه‌‎های خاص و برای مأموریت‌‌های ویژه، چرخبال‌های شینوک بهترین گزینه در انجام مأموریت‌‌های نظامی زرمی است. ما با استفاده از این چرخبال‌ها می‌توانیم به منطقه‌های دشوار دسترسی پیدا کنیم که این کار با چرخبال‌های دیگر غیر ممکن است و در گذشته نتوانسته‌ایم».

این چرخبال‌های قدرت انتقال و حمل ۵۰ تن را دارد و می‌تواند جنگ‌افزارهای سنگین نظامی را به وزن نزدیک به ده هزار کیلوگرام منتقل کند.

این در حالی است که در حال حاضر نیروهای هوایی افغانستان شمار محدودی از چرخبال‌های بلک هاک را در اختیار دارند و قرار است تا سال 2024 میلادی، آمریکا 159 چرخبال بلک هاک را در اختیار نیروهای هوایی افغانستان قرار بدهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان